Wie zijn wij

Feniks Vrouwenvereniging Keldonk is een zelfstandige vrouwenvereniging in Keldonk, opgericht op 1-1-2023. Onze vereniging dankt haar bestaan aan de in 1936 opgerichte landelijke Boerinnenbond. De Keldonkse Boerinnenbond is opgericht op 17-12-1937 en vormt daarmee de basis voor 85 jaar Keldonkse vrouwenvereniging (in 2022).

In de loop der jaren werd de naam gewijzigd naar K.P.O. (Katholieke Plattelandsvrouwen Organisatie) tot de organisatie in 1994 geheel zelfstandig werd en veranderde in de K.V.O. (Katholieke Vrouwen Organisatie). In 2015 is de K.V.O. getransformeerd tot Vrouwen van Nu. Op 31 december 2022 eindigde ook dat tijdperk. Wij zijn uit de as herrezen en zijn per 1 januari 2023 verder gegaan als nieuwe zelfstandige Feniks Vrouwenvereniging Keldonk.

Feniks Vrouwenvereniging Keldonk wil een contactpunt zijn voor vrouwen uit Keldonk en omgeving, door middel van het organiseren van activiteiten waarin ontmoeting, ontplooiing en ontspanning centraal staan.

De naam Feniks

De feniks is een mythische vogel, een prachtige vogel om te zien, die om de zoveel tijd wil veranderen. Die zichzelf verbrandt en dan terugkeert uit de as, als een nog mooiere en betere versie van zichzelf. Zo zien wij onze vereniging ook. De ronde cirkel in ons logo draait altijd door, onder welke omstandigheden dan ook. De oranje kleur staat voor warmte, gezelligheid en vriendschap, de belangrijkste pijlers van onze vereniging.

Ons lange verenigingsleven geeft aan dat wij, net als de feniks, de veerkracht hebben sterker dan ooit terug te komen. Samen dragen we deze vereniging!

Meer informatie?

Voor meer informatie kunt u mailen naar info@feniksvrouwenverenigingkeldonk.nl